Дыкастэрыя веравучэння канчаткова прызнала меркаваныя аб’яўленні ў французскім Дазуле не звышнатуральнымі. Рашэнне было зацверджана Папам Львом XIV 3 лістапада 2025 года.
У лісце за подпісам прэфекта, кардынала Віктара Мануэля Фернандэса, апублікаваным 12 лістапада 2025 года, паведамляецца, што Дыкастэрыя веравучэння ўпаўнаважыла біскупа Баё-Лізьё Жака Абэра выдаць адпаведны дэкрэт.
Гаворка ідзе пра падзеі 1972-1978 гадоў у французскім мястэчку Дазуле, дзе, паводле сцвярджэнняў Мадлен Амон, ёй 49 разоў аб’яўляўся Езус. У пасланнях утрымлівалася патрабаванне пабудаваць велізарны светлавы “Хвалебны Крыж” вышынёй 738 метраў, які нібыта гарантаваў бы адпушчэнне грахоў і збаўленне ўсім, хто да яго наблізіцца.
Святы Пасад патлумачыў праблематычныя аспекты пасланняў з Дазуле
Дыкастэрыя падкрэсліла, што некаторыя элементы меркаваных пасланняў несумяшчальныя з каталіцкай дактрынай. Напрыклад, сцвярджэнне, што пакаянне ля падножжа гэтага канкрэтнага крыжа гарантуе збаўленне, супярэчыць вучэнню Касцёла аб збаўленні, ласцы і сакрамэнтах.
Таксама праблематычным з’яўляецца параўнанне крыжа ў Дазуле з крыжам у Іерусаліме, што “рызыкуе зблытаць знак з таямніцай”. Акрамя таго, некаторыя “прароцтвы” былі абвергнутыя фактамі. Напрыклад, паведамлялася, што крыж павінен быў быць пабудаваны да канца 1975 года, бо гэта будзе “апошні Святы год”, у той час як пасля яго Касцёл адзначыў яшчэ чатыры.
Яшчэ ў 1980-х гадах мясцовыя біскупы выказвалі негатыўнае стаўленне да падзей, указваючы на фанатычную прапаганду і адсутнасць павагі да касцельнай улады з боку прыхільнікаў культу. Цяперашні біскуп прапанаваў Дыкастэрыі апублікаваць “дэкларацыю аб незвышнатуральнасці”, што і было канчаткова зроблена.
Дыкастэрыя нагадала пра сапраўднае значэнне крыжа ў жыцці верніка
У лісце Дыкастэрыі адзначаецца, што “крыжу не патрэбна 738 метраў сталі або бетону, каб быць распазнаным: ён узвышаецца кожны раз, калі сэрца пад дзеяннем ласкі адкрываецца на прабачэнне”. Калі хрысціянін ушаноўвае крыж, ён “адаруе не дрэва ці метал”, а Таго, Хто аддаў на ім сваё жыццё.
Касцёл перасцерагае ад любой формы “сакралізацыі знака”, якая вядзе да ўспрымання матэрыяльнага аб’екта як абсалютнай гарантыі збаўлення.
кс. Аляксандр Амяльчэня, беларуская рэдакцыя Vatican News
для друку
Каталіцкі Веснік Добрая Вестка ў тваім доме!
