Аб пасланні еднасці Касцёла і сям’і, а таксама пра служэнне людзям у інтэрв’ю Пшемыславу Радзінскаму распавядае Мірна Наззур — сучасная стыгматычка, містык з Сірыі.
— Што неабходна прадпрымаць, каб прыцягнуць моладзь у Касцёл?
— Па-за усялякіх сумневаў, асноўную ролю ў гэтым адыгрывае сям’я. Дом — гэта малы Касцёл. Калі ў сем’ях сапраўды так і ёсць, калі бацька і маці зрабілі Касцёл часткай свайго жыцця і жыцця сваіх дзяцей, то для моладзі не будзе ніякіх праблем з «вялікім» Касцёлам.
— Вашым малітвам спадарожнічаюць вылячэнні. Як Вы да гэтага ставіцеся?
— Гэта велізарная адказнасць. Але я ведаю, што вылечваю зусім не я — у мяне няма ні сілы, ні ўлады, таму я адчуваю сваю нязначнасць ў дачыненні да тых праблем, з якімі людзі прыходзяць на сустрэчы з маім удзелам. Таму вялікая цяжкасць, бо яны прыходзяць з велізарным болем. Я прашу іх маліцца разам са мной, малю Бога аб тым, каб Ён пачуў гэтых людзей. Сама я за іх не малюся, баюся, я проста не ў стане зразумець іх праблемы.
— Калі вы так разам моліцеся да Бога аб ласцы, то разам за яе і дзякуеце?
— Частка людзей прыходзіць, каб падзякаваць за вымаленую ласку. Але не ўсе. Часта, праз шмат гадоў, я выпадкова даведаюся, што мела месца цудоўнае вылячэнне. Так было з адной полькай, якая праз шэсць месяцаў пасля мінулагодняй канферэнцыі даслала мне ліст, у якім запісала сваё сведчанне.
— Вы падтрымліваеце сувязь з гэтымі людзьмі? Яны ўключаюцца ў Вашу місію?
— Нічога падобнага няма, па меншай меры ў арганізаваным выглядзе. Але мой духоўнік стараецца збіраць такую інфармацыю і сачыць за лёсамі гэтых людзей.
— А што з тымі, хто прыходзіць з нявырашанымі праблемамі, хваробамі, і не вылечваецца?
— Я вельмі хацела б ім дапамагчы, але не ўмею. Я такая жа бездапаможная, як і яны. Асабіста для мяне гэта сумна і нават хваравіта, але ва ўсім, чаго я не разумею, я шукаю мудрасць Бога.
— Адным з элементаў, які спадарожнічае падзеям у Вашым жыцці, з’яўляецца алей, які сцякае не толькі з абразоў, але таксама з Вашых рук і цела …
— Спачатку я не ведала, што ўсё гэта значыць. Затым у гэта ўмяшаліся багасловы і ўсталявалі, што алей — гэта матэрыяльны знак, які суправаджае шматлікія сакрамэнты, у прыватнасці, хрост. На Усходзе алей выкарыстоўваецца для блаславення, гэта сімвал радасці і жыцця. Акрамя таго, гэта бачнае з’ява. Сёння чалавеку недастаткова слоў, тэорый і перакананняў. Яму важна бачыць і дакрануцца. Адсюль і гэты знак.
— Адкуль такая ўпэўненасць, што ўсе гэтыя азнакі — ад Бога?
— Цудоўны характар з’яў пацвердзілі аб’ектыўныя даследаванні. Мае стыгмы і алей таксама былі даследаваны многімі лекарамі ў розных лабараторыях па ўсім свеце. Нават спецслужбы сачылі за тым, каб даследаванні былі праведзены правільна (смяецца). Ніхто да канца гэтага не разумее, але тое, што гэтыя з’явы маюць месца і паўтараліся неаднаразова — факт.
— Вы з самага пачатку былі перакананыя ў тым, што гэтымі з’явамі кіруе рука Божая?
— Не. У мяне самой было мноства сумневаў. Але з самага пачатку ў тое, што адбываецца са мной, было ўцягнута шмат святароў, паважаных служыцеляў, якія сваім аўтарытэтам пацвярджалі, што гэта не проста мае домыслы. Акрамя таго, тое, што адбываецца са мной заўсёды спадарожнічала малітве.
— Гэта была індывідуальная малітва ці супольная?
— Гэта адбываецца толькі падчас агульнай малітвы. Часам мне хочацца, каб Гасподзь даў трохі алею, таму што прыходзіць нехта блізкі або якая-небудзь знакамітасць, але нічога не атрымліваецца (смяецца). Я прасіла, і то моцна, але гэта ж залежыць не ад мяне …
— У Вас ёсць любімы святы?
— Маці Тэрэза з Калькуты.
— Чаму яна?
Таму што яна — слуга. І яна — сучасная святая, ёй знаёмыя і наш час, і наша жыццё.
— Што Вы чэрпаеце ад яе?
— Як раз яе ўменне служыць бліжняму. У Дамаску ёсць дзве абшчыны Місіянерак Любові (кангрэгацыі, заснаванай Маці Тэрэзай з Калькуты). Я наведваю адну з іх. На мяне велізарнае ўражанне робіцьсапраўднае прысвячэнне гэтых сясцёр свайму служэнню: яны працуюць ўласнымі рукамі. Ім вельмі важна не проста арганізаваць працу або кіраваць ёю, але рабіць яе самім. Гэты выраз сапраўднай убогасці, якая для мяне найбольш пераканаўчая.
— А якая асоба з Бібліі Вам па душы?
— Ёю павінен бы быць апостал Павел — бо ён мой сусед (смяецца). Але бліжэй мне апісаная ў Евангеллі Ханаанская жанчына, Якая прасіла Езуса вылечыць яе дачку, апантаную нячыстым духам.
— Чаму менавіта яна?
— Таму што яна прымусіла Езуса засаромецца. Яе пакора была такая вялікая, што Езус, нягледзячы на тое, што Яго гаючая сіла была, у першую чаргу, для габрэяў, вылечыў яе дачку.
— Мне б хацелася яшчэ раз вярнуцца да Вашага суседа. Ці не здаецца Вам, што Вы — апостал Павел для сённяшняга свету?
— Я б хацела ім быць. Мы ўсё абавязаны быць апосталамі па ўзору святога Паўла — апосталамі любові.
— Дамаск, цудоўная з’ява Бога, а таксама заклік да любові і еднасці ўсіх хрысьціянаў — гэта Ваша штодзённасць. Саўл пад Дамаскам стаў Паўлам пасля сустрэчы з уваскрослым Хрыстом, а цяпер яго называюць Апосталам Народаў. Аналогіі паміж ім і Вамі напрошваюцца самі сабой …
— Я часта карыстаюся словамі апостала Паўла. Яны моцныя і пераканаўчыя.
— Напрыклад, якія?
— З лісту да Філліпінаў: «Для мяне жыць — Хрыстос, а смерць — набытак».
— У 1982 годзе ў Вашым жыцці адбыліся дзіўныя падзеі: малітва прынесла вылячэнне блізкім людзям, цела пачало міраточыць, адбылося з’ява Багародзіцы, затым — Госпада Езуса Хрыста, а пазней — экстаз і стыгмы. Ці былі Вы, як апостал Павел, «аслепленыя» пасля гэтых цудоўных падзей трыццацігадовай даўніны?
— На працягу трох дзён я зусім нічога не бачыла — мяне фізічна асляпіла Святло. Гэтаму спадарожнічаў страх, але калі я зразумела, што ва ўсім гэтым — Бог, мяне агарнуў супакой, пасля радасць, якая была такая вялікая, што я вельмі не хацела, каб яна скончылася.
— Пасля тых падзей Ваша жыццё праходзіла гэтак жа, як і ў апостала Паўла? У руплівасці дзеля абвяшчэння Евангелля?
— Несумненна, за спосаб жыцця, які я вяду з тых часоў, я ўдзячная Божай моцы. Кожны дзень я і людзі вакол мяне бачым плён нашага служэння. Без умацавання і падтрымкі Госпада я не змагла б вытрымаць гэтую місію. Я імкнуся быць пры Ім і прымаць Яго дапамогу, хачу быць прыстойнай ў адносінах да Бога і адкрытай насустрач Яго ласкі. Яго дабраславеньне — не толькі для мяне: бо я жонка і маці, у мяне ёсць сям’я і сябры.
— А як Вашыя родныя і блізкія прымаюць гэтыя звышнатуральныя дары? Ваш дом адкрыты для многіх людзей, якія прыходзяць на малітву — хіба гэта не з’яўляецца крыніцай цяжкасцяў? Для іх гэта нешта асаблівае або яно для іх цяжар?
— Ну … з гэтым бывае па-рознаму (смяецца). Але нават калі часам бываюць прэтэнзіі або выразы незадавальнення, то, калі казаць сур’ёзна, усё гэта адбываецца са згоды маіх блізкіх.
Пшемыслав Радзінскі, grodnensis.by
для друку
Каталіцкі Веснік Добрая Вестка ў тваім доме!

